fredag 14 oktober 2011

En ny sida fick jag ta fram ...

Hej på er
Nu är hösten här och inatt var det frost för första gången ( - 2 grader). När jag kom ut imorse så var det is på bilrutan och mina änglatrumpeter stod på altanen ... men de såg ut att ha klarat sig när jag kom hem. Tog in dem för säkerhetsskull ikväll. Mina pelagonier och olivträd är redan i "säkerhet". I växthuset förvarar jag kryddorna men jag vet inte om min rosmarin klarar kylan där inne.
På tal om växthuset så ska jag och min kollega Anna och jag inviga växthuset lite på måndagkväll. Det blir mycket tända ljus och lite kex och ostar och cider.
I min trädgård väntar gräset på att bli klippt en sista gång och fina nävor ska bli planterade när min rygg har en bra dag. Tyvärr har jag fått så ont i ryggen, lite fellyft och för mycket stress bidrar nog till det hela. Mern i alla fall så ska en del göras i trädgården innan snön kommer vilket vi alla hoppas dröjer...

Nu sitter jag i soffan med min PIM dator och skriver och övar inför uppgifter vi ska göra på jobbet.
Barnen sover gott och mannen är på hockey. När han kommer hem ska ha få skära till en pumpa till 7 åringens kalas på söndag. Vi var i Förslöv i går och köpte 3 pumpor - våra pojkar var helnöjda. Överlyckliga skulle vi väl oxå kunna säga.
Ojdå nu börjar batteriet ta slut så jag måste sluta. Innan jag slutar så gör ett besök på fantastiska www.bostallet.se i Munka Ljungby (sväng höger i rondellen och kör ett par kilometer och följ skyltarna. De har ett fantastiskt växthus som jag måste åka ut och titta på, såg det idag på deras hemsida... vilken inspiration!!! Ha en fin helg/kram på er
Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar